onsdag 17 november 2010

Borg och Reinfeldt bänkade framför TV:n

Borgs och Reinsvälts heliga idol är åter på TV:n och jag tvivlar att de försitter ett tillfälle att suga i sig av denne filosofs visdom... Gordon Gekko FTW
 
Frågan är också om inte Migrationsverket börjar bli smått patetiska. Deras iver att skicka Irakier i döden har faktiskt "slagit över". Verket skäller på Europadomstolen som stoppade Sveriges utvisningar till Irak.
Är migrationsverket de enda i hela världen som inte vet att det pågår ett krig i Irak?
 
Jag vet i alla fall att Migrationsverket och deras jurister har för vana att strunta i Europakonventionen om de mänskliga rättigheterna och Europadomstolen, och på så vis är det i alla fall positivt att man denna gång hörsammat deras beslut. Ingen regel utan undantag, ni vet...
Det måste svida ordentligt för verkets rättschef Mikael Ribbenvik, som nu inte får skicka Irakier tillbaka in i kriget.
Synd om pojken Livar 13år, som Ribbenvik hann skicka iväg... Jag undrar om Ribbenvik kände glädje då...
 
Undrar om inte hela händelseförloppet påminner lite om en annan historisk händelse, där man skickade iväg människor till en mer eller mindre säker död...
 
Och det gläder mig att Reinfeldts nya tilltalsnamn, Reinsvält blivit så väl etablerat bland våra invånare. Jag beklagar dock anledningen till att han kallas för detta, eftersom det kommer av den politk han för och vad den innebär för väldigt många - svält.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar