onsdag 28 juli 2010

Är Expressen en nazistisk tidning?

Man kan ju med fog undra...

Kommentarer om nazister är inte tillåtna, men negativa kommentarer om kommunister är tillåtna.

Dessutom visar man en bild där Jan Björklund gör Hitlerhälsning på Gotland.

http://www.expressen.se/Nyheter/val2010/1.2078077/skop-alliansen-leder-i-ny-matning

Och i takt med "arbetslinjen" lär väl prostitutionen få sig ett uppsving, när fler och fler "nollas" och varken får akassa, sjukpenning eller socialbidrag och dessutom är för sjuka för arbete.
Visst de kan inte ta lika mycket som en välsvarvad 30-åring, men vadå, det ger ju mat på bordet och de har ju inte så mycket val. Med en bra hallick behöver de inte lämna sängen en gång.
Undrar om det är det, de syftar på när de vill att folk ska starta eget...?

Konstiga tider vi lever i, tider som jag inte att jag skulle få se. Jag trodde att det bara var skrönor från förr, men det står nu klart att det var sant och numer är sant. Borta är tiderna med demokrati och grundtanken om människors lika värde.

De intressanta är att svenskarna synes så lättledda. Ingen som stannar upp och funderar över de falska leendena, försäljningsargumenten och lögnerna. De låter ju precis som de hatade telefonförsäljarna på stan, som i värmen flyttat ut igen. "Det är bra för Dig!" Yeah right. Vilka godhjärtade personer som måste snacka ihjäl sig för att hjälpa mig.
Fortfarande finns det säkert invånare som tror att det som sägs på TV är sant oavsett hur tokigt det låter, eller att rubrikerna på kvällslöpet är detsamma som står i artikeln.

Intressanta tider och inga medel tycks förbjudna (akut flashback till 40-talet). Ska jag vara ärlig så tror jag att SD kan komma in i Riksdagen och i så fall blir det med Alliansens hjälp, genom stödröstande. SD är ju trots allt ett systerparti till Moderaterna, så steget är inte särskilt långt.

Och jag har mina egna teorier om vem som beställde skylten från Auschwitz. De skulle ha den som ett altare i partilokalen. Och nej, jag syftar inte på SD.



Läs även andra bloggares åsikter om moderaterna alliansen björklund sd nazism arbetslinjen utförsäkrad expressen

intressant.se

2 kommentarer:

  1. Våra politiker är smarta, de styr svenska folket med hjärnhand, ingen varken fattig eller rik har förmågan att få sin röst hörd. Vi luras att tro att vi väljer hur sverige ska styras. Visst gör vi det tror vi iaf. När det ljugit tillräckligt bra och tillräckligt länge röstar vi på just dem och sedan saknar vi betydelse helt. För sen ska vi rätta in oss efter dem och inte tvärt om. Jag har pratat med många moderater som aldrig ville se sjukförsäkringssystemet slaktas på detta sätt, även om många på högerkanten protesterat så har politikerna kört sitt egna race. För de vet vad som är bäst för oss, vi kan omöjligt veta det själva :)

    SvaraRadera
  2. Min mamma, som nu är död sedan några år tillbaka, sa redan för 15 år sedan att vi var på väg tillbaka till 1930-talet. Hon hade upplevt det, och jag kan bara konstatera att hon hade rätt. Vi är där nu.
    De som har mycket skaffar sig mer på bekostnad av de som har lite. Den "lilla" människan saknar helt värde, vi duger enbart som "valboskap" vart fjärde år.
    Sjuka, arbetslösa och skuldsatta ska helst utrotas och pensionärerna sakta svälta ihjäl. Ja, det vill säga de pensionärer som inte haft råd att skaffa privata pensionsförsäkringar.

    SvaraRadera